duminică, 29 martie 2009

Diferenta intre agentiile de executive search care pier si cele care supravietuiesc

De la inceputul anului am aflat vesti cat se poate de proaste despre soarta a numeroase agentii de executeve search, head-hunting sau cum vreti sa le mai spuneti.

Este clar ca sunt mai putine pozitii deschise in piata, ca firmele care fac angajari au nevoie de mai putin ajutor decat acum un an pentru a-si umple pozitiile deschise.

Agentii mari si mici concediaza personalul numeros angajat in cursul ultimilor ani pentru a deservi o hoarda de clienti flamanzi dupa forta de munca necesara expansiunii economice care parea sa continue pentru totdeauna, accelerand tot mai mult la fiecare ciclu. Headhunterii imi spuneau ca nu au nevoie sa faca activitate de vanzari, ca nu este o problema sa castige contracte, ci sa le indeplineasca, deoarece forta de muca calificata era cam rara si era disputata acerb in piata.

Azi au o problema sa gaseasca contracte. Jucatorii care pier sunt cei rigizi si cei care nu au capacitati de vanzare. Am o prietena, care are o companie in domeniu si este foarte priceputa. Spre deosebire de alti confrati, abilitatile ei de vanzare sunt excelente iar determinarea este impresionanta.

Acum cateva zile, am vizitat-o si mi-a spus ca este foarte obosita, ca si-ar dori sa munceasca mai putin si ca isi permite sa faca asta pentru ca are asigurate cheltuielile companiei pana la sfarsitul anului! Pai fratilor, suntem in martie! Asta da eficienta!

Prietena mea a facut ceea ce ar trebui sa faca toti cei ce vor sa supravietuiasca:
  • a inventat servicii noi, adecvate nevoilor companiilor client in timp de recesiune
  • s-a orientat spre clienti care beneficiaza de pe urma crizei, nu sunt loviti profund de aceasta
  • a dedicat vanzarilor mai mult timp decat in alte perioade
  • a facut lead-generation eficient
  • a livrat cu daruire, astfel incat clientii sa fie nu multumiti, ci incantati.

Niciun comentariu: