Daca vrei sa ai succes in vanzari, trebuie sa ai empatie, adica sa fii in stare sa te pui in situatia cumparatorului.
Am sa demostrez acum ca este aproape imposibil sa castigi un proiect guvernamental important fara sa ai o relatie anterioara cu clientul, sau sefii clientului, iar coruptia nu este singura explicatie.
Hai sa ne imaginam ca esti ministru in Guvernul Romaniei. Esti numit de partid si anume de un om puternic care te-a acceptat sau impus. Cu siguranta faci parte dintr-un grup de putere, ceri si primesti favoruri pentru a ramane in functie.
Esti numit pe termen scurt, in cel mai bun caz pentru 4 ani, dar nu poti sti niciodata daca maine nu vei fi demis tu, sau tot guvernul. Orice vrei sa faci nu poate avea un orizont mai mare decat timpul ramas pana la urmatoarele alegeri. Este exclus sa supravietuiesti fara sa arati eficienta, putere, influenta.
Trebuie sa-ti pastrezi o imagine publica favorabila, altfel adversarii politici se vor folosi de greselile tale pentru a te inlatura din functie. Nici prietenii politici nu te vor apara, daca greselile tale vor deveni o povara pentru ei sau pentru partid. Nu te vor apara nici daca nu-ti vei onora obligatiile care decurg din alianta care te-a propulsat si te sustine in functie.
Ai un salariu de 1000 de euro net si nu poti purta costume mai ieftine de 300 euro la oferta si camasi sub 30 euro. Daca e sa ramai numai cu salariul, slujba asta e cea mai riscanta si mai proasta afacere din viata ta.
ANI iti investigheaza viata si veniturile. DNA-ul te considera o tinta. Probabil ca SRI-ul iti asculta telefoanele.
Orice proiect derulat de ministerul tau care se impiedica, nu conteaza motivul, devine subiect de presa, subiect de interpelare parlamentara si subiect de discutie cu premierul, presedintele si conducerea partidului.
Acum imagineaza-ti ca ai o licitatie importanta in minister si o firma de care nu a auzit nimeni are cel mai mic pret. I-o dai sau ii descalifici?
- Posted using BlogPress from my iPad
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu