joi, 19 noiembrie 2009

Cel mai mare cosmar din istoria United Airlines

Il cheama Dave Carroll si scrie cantece.

De curand a zburat cu United Airlines in Nebraska. De la geamul avionului a vazut cum angajatii companiei ii manevrau cu nepasare chitara lasata la bagajul de cala. In treacat fie spus, mi s-a intamplat si mie -ti se strange inima cand ii vezi cum iti arunca nepasatori bagajul.

In fine, odata ajuns la destinatie, Dave si-a gasit chitara de 3.500$ rupta. A inaintat o plangere companiei, care a documentat incidentul si l-a lasat sa se distreze putin cu birocratia interna. Birocratia interna l-a scos tot pe el vinovat si l-au informat ca, desi isi recunosc fapta, nu-l vor despagubi.

Prin urmare, scriitorul de cantecele a facut ce stia el mai bine: a scris un cantecel, apoi inca unul si le-a postat pe YouTube. In cele doua cantece transformate in videoclipuri filmate cu prieteni si voluntari, Dave Carroll povesteste patania sa intr-un mod foarte amuzant.

Cantecelul principal a fost vizionat de peste 6 milioane de oameni numai pe YouTube, dar este preluat de multe alte site-uri. Cautarea pe Google dupa ”United Breaks Guitars” (numele cantecelului) mi-a dat 17,6 milioane de raspunsuri. Uau! In plus, toate marile retele de televiziune au preluat stirea si i-au acordat spatii largi. Vanzarile cantecelor scrise vreodata de Dave Carroll au urcat la cer.

Cand am invatat eu marketing, un client nemultumit spunea despre nemultumirea lui la 19 oameni, iar asta era un studiu facut in industria aeronautica. Acum, un client nemultumit povesteste patania lui la milioane de oameni. Dat fiind caracterul viral al cantecelor lui Dave Carroll, United risca sa ramana pentru totdeauna ”United care rupe chitarele”.

United nici nu prea are ce face ca sa contracareze efectul acestor cantece virale. Nimic din ceea ce spun sau fac ei nu va avea aceeasi audienta.

Asta e puterea Internetului! Fiti atenti cum va tratati clientii!

Niciun comentariu: