marți, 18 august 2009

In criza, pastrarea moralului este esentiala pentru supravietuire

In ultima vreme am citit mai multe relatari ale unor manageri de vanzari si directori generali de la companii din Europa si SUA, cu privire la efectul psihologic pe care il are criza asupra vanzatorilor.

Deprimati de stirile despre criza, ingrijorati cu privire la siguranta propriului loc de munca, multi vanzatori aluneca pe panta pesimismului si ajung sa mearga chiar la mai putine intalniri decat inainte.

Prinsi in logica unei profetii care se auto-justifica, ei iau fiecare refuz al unui prospect, fiecare lead care se descalifica, drept o dovada ca nu mai este nimic de facut. Sleiti de puteri se prabusesc pe scaun si se afunda in activitati care sa-i tina ocupati si departe de prospecti, nemaiputand sa inghita inca un refuz. In felul acesta devin victime sigure ale profetiei ca sunt pierduti.

Citeam in ”Selling Power Magazine” pe iunie, ca pentru un director de vanzari din SUA, este mai dificil sa pastreze moralul oamenilor sai decat sa inchida vanzarile.

Nu va lasati doborati! Criza inseamna -8% din PIB. Asta inseamna ca volumul este de 92% din cel de anul trecut. Cineva cumpara chiar acum, cand cititi postarea mea in loc sa vindeti!

Hai, la treaba ca acu' se termina criza!

Niciun comentariu: