joi, 6 august 2009

Back to 2005

Ieri beam o cafea cu Felix si un alt domn la Cafe Turabo in Piata Victoriei. Cum aerul conditionat nu mergea inauntru, am luat loc la o masa afara, ceea ce mi-a prilejuit intalnirea cu mai multi cunoscuti care au trecut prin fata cafenelei in ora cat am stat acolo.

Printre ei, fostul meu sef de la Consiliul Pentru Reforma, Ilie Serbanescu. Desi mi-a fost sef numai vreo 3 luni, am ramas cu un profund respect fata de acest om, pe care il respectam oricum pentru analizele lui economice lucide, pentru stilul jurnalistic direct si nepretios. Cat am lucrat impreuna am descoperit un om cinstit, cum putini sunt; o minte lucida; un om bine intentionat care a dorit sa-si faca datoria de slujitor al natiunii si nu a incercat nicio clipa sa se foloseasca de functie pentru a obtine vreun fel de avantaje necuvenite.

In fine, pentru ca am mare incredere in judecata sa, l-am intrebat ce parere are despre criza, cat va mai dura, exprimandu-mi totodata speranta ca economiile mari vor iesi in curand din criza si ne vor trage si pe noi dupa ele.

Dl. Serbanescu este insa de parere ca vremurile de crestere cu 7% pe an au apus definitiv, ca a fost o economie bazata pe un optimism nejustificat. Dansul crede ca economia se ajusteaza si criza se va opri cand vom ajunge la nivelul de dezvoltare din 2005. De acolo va incepe reconstructia, cu pasi mai mici decat pana acum.

Daca are dreptate, si eu inclin sa cred ca are, uitati-va cat era piata voastra in 2005-2006 si ajustati-va pentru o corectie pana la acel nivel.

Niciun comentariu: